Obchodní podmínky
- ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1. Tyto obchodní podmínky (dále jen “Obchodní podmínky”) prodávajícího Ing. Kláry Huťkové, IČO: 05457840, se sídlem V Trpinkách 565, 686 01 Uherské Hradiště, tel. číslo 737537318, e-mail info@sparkledesign.cz (dále jen „Prodávající“), upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „Kupní smlouva“) uzavírané mezi Prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „Kupující“). Internetový obchod je Prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.sparkledesign.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od Prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
3. Ustanovení odchylná od těchto Obchodních podmínek je možné sjednat v Kupní smlouvě. Odchylná ujednání v Kupní smlouvě mají přednost před ustanovením Obchodních podmínek.
4. Ustanovení Obchodních podmínek jsou nedílnou součástí Kupní smlouvy. Kupní smlouva a Obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
5. Znění Obchodních podmínek může Prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Obchodních podmínek.
- UŽIVATELSKÝ ÚČET
1. Na základě registrace Kupujícího provedené na webové stránce může Kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může Kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může Kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je Kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je Kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené Kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou Prodávajícím považovány za správné.
3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy Kupující svůj uživatelský účet déle než pět (5) let nevyužívá, či v případě, kdy Kupující poruší své povinnosti z Kupní smlouvy (včetně Obchodních podmínek).
6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
- OBJEDNÁNÍ ZBOŽÍ A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
1. Veškerá prezentace zboží umístěná na webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a Prodávající není povinen uzavřít Kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 Občanského zákoníku se nepoužije.
2. Webová stránka obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Ceny zboží nejsou přizpůsobovány osobě Kupujícího na základě automatizovaného rozhodování. Tímto ustanovením není omezena možnost Prodávajícího uzavřít Kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží a o způsobu a času dodání zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. V případě, kdy Prodávající nabízí dopravu zboží zdarma, je předpokladem vzniku práva na bezplatnou dopravu zboží na straně Kupujícího zaplacení minimální celkové kupní ceny dopravovaného zboží ve výši stanovené ve webovém rozhraní obchodu. V případě, kdy dojde k částečnému odstoupení od Kupní smlouvy Kupujícím a celková kupní cena zboží, u kterého nedošlo k odstoupení od smlouvy Kupujícím, nedosahuje minimální výše, jež je potřebná pro vznik práva na dopravu zboží zdarma podle předchozí věty, právo Kupujícího na dopravu zboží zdarma zaniká a Kupující je povinen dopravu zboží Prodávajícímu uhradit.
4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
- objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ Kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
- způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
- informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „Objednávka“).
5. Před zasláním objednávky Prodávajícímu je Kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky Kupující vložil, a to i s ohledem na možnost Kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do Objednávky. Objednávku odešle Kupující Prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“. Údaje uvedené v Objednávce jsou Prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení Objednávky toto obdržení Kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty Kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v Objednávce (dále jen „Elektronická adresa Kupujícího“).
6. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru Objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat Kupujícího o dodatečně potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
7. Smluvní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím vzniká doručením přijetí Objednávky (akceptací), jež je Prodávajícím zasláno Kupujícímu elektronickou poštou, a to na Elektronickou adresu Kupujícího.
8. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Kupní smlouvy. Náklady vzniklé Kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
- CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle Kupní smlouvy může Kupující uhradit Prodávajícímu následujícími způsoby:
- bezhotovostně převodem na účet č. 1548255046/3030 vedený na jméno Prodávajícího (dále jen „Účet Prodávajícího“). Pro vyřízení Objednávky je třeba uhradit platbu pod variabilním symbolem, kterým je číslo Objednávky a který Kupující získá při dokončení Objednávky.
2. Společně s kupní cenou je Kupující povinen zaplatit Prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
3. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do tří (3) pracovních dnů od uzavření Kupní smlouvy.
4. V případě bezhotovostní platby se považuje kupní cena a případné náklady spojené s dodáním zboží za uhrazené dnem, kdy došlo k připsání příslušné částky na Účet Prodávajícího. Před tím, než budou kupní cena a případné náklady spojené s dodáním zboží připsány na Účet Prodávajícího, nebude Kupujícímu zboží odesláno.
5. Prodávající nepožaduje od Kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.4. Obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.
6. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany Kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení Objednávky (dle čl. 3.6. Obchodních podmínek), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží Kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 Občanského zákoníku se nepoužije.
7. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté Prodávajícím Kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
8. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví Prodávající ohledně plateb prováděných na základě Kupní smlouvy Kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví Prodávající Kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě̌ na Elektronickou adresu Kupujícího.
- POKYNY PRODÁVAJÍCÍHO PRO UŽÍVÁNÍ ZBOŽÍ
1. Šperky Prodávajícího jsou vyrobeny z následujících materiálů:
a) stříbro Ag 925/1000, které je používáno ve dvou úpravách:
- pozlacené 24K zlatem (vrstva 0,4 µm) nebo
- rhodiované - jedná se o povrchovou úpravu stříbra tzv. pokovením rhodiem, které stříbru dodá zvýšenou odolnost vůči černání a šperky jsou krásně lesklé,
b) minerály – náramky jsou vyráběny z korálků o průměru 6 a 4 mm či nepravidelných tvarů; všechny minerály jsou přírodní, bez dobarvování,
c) šňůrky jsou používány kulaté nylonové 0,8 mm nebo saténové 1,5 mm,
d) tradiční japonské korálky MIYUKI.
2. Pokyny a doporučení Prodávajícího pro užívání zboží a zacházení s ním:
a) první manipulace a nasazení šňůrkového náramku:
- náramky se dvěma posuvnými uzlíky stahujeme na ruce postupně pomocí obou posuvných uzlíků, nikoliv tažením za koncové korálky, které mají pouze dekorační zakončovací funkci. Mohlo by tak dojít k utažení uzlíků.
b) pro delší životnost šperků Prodávající doporučuje vyhýbat se kontaktu s vodou (zvláště slanou vodou), potem, parfémy a krémy. Je vhodné sundávat šperky při sportu a před spaním, aby nedošlo k mechanickému poškození.
c) v případě nenošení šperků po delší dobu, mohou šperky podlehnout oxidaci. Proto je nutné šperky uchovávat v suchu a temnu a čas od času je očistit bavlněným hadříkem.
d) u stříbrných šperků pozlacených 24K zlatem je nutné počítat s tím, že:
- při běžném užívání dochází k zesvětlení zlaté barvy. Nelze jednoznačně říct, jak rychle k zesvětlení dojde, je třeba dbát obecných doporučení péče o šperky (viz písm. b) až c) toho odstavce výše),
- pozlacení 24K zlatem je žlutější. Proto pokud hodlá Kupující kombinovat zakoupené zboží (šperky) se šperky, které má již doma a které jsou již světlejší, nebo se šperky z pravého zlata (nejčastěji 14 karátové), je nutné počítat s tím, že šperky nemusí ze začátku barevně ladit.
e) u rhodinovaných šperků je nutné počítat s tím, že jsou odolnější než klasické stříbro nebo pozlacené šperky, to však neznamená, že by byly nezničitelné a/nebo nepoškoditelné, proto i u nich je třeba dbát obecných doporučení péče o šperky (viz písm. b) až c) toho odstavce výše).
f) u korálků MIYUKI:
- jsou používány pouze ty celoprobarvené (ne povrchově barvené), které se neloupou,
- korálky zlaté barvy jsou pokoveny 24K zlatem. Vlivem běžného užívání (stykem s pokožkou) a častém styku s vodou, zejména chlorovanou a slanou, může časem dojít k postupnému oloupání zlaté barvy na barvu černou.
- ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 Občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků Kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám.
2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 6.1 Obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od Kupní smlouvy odstoupit, má Kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 a 2 Občanského zákoníku právo od Kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy Kupující nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezeme zboží, nebo:
- poslední kus zboží, objedná-li Kupující v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
- poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo
- první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.
3. Odstoupení od Kupní smlouvy musí být Prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v čl. 6.2. Obchodních podmínek. Pro odstoupení od Kupní smlouvy může Kupující využit vzorový formulář poskytovaný Prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od Kupní smlouvy může Kupující zasílat mimo jiné na adresu elektronické pošty Prodávajícího info@sparkledesign.cz či na adresu provozovny Prodávajícího.
4. V případě odstoupení od Kupní smlouvy se Kupní smlouva od počátku ruší. Zboží Kupující zašle nebo předá Prodávajícímu zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy, ledaže mu Prodávající nabídl, že si zboží sám vyzvedne. Lhůta podle předchozí věty je zachována, pokud Kupující odešle zboží před jejím uplynutím.
Odstoupí-li Kupující od Kupní smlouvy, nese Kupující náklady spojené s navrácením zboží Prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
Zboží Kupující zašle Českou poštou doporučeně na adresu Prodávajícího: Klára Huťková, V Trpínkách 565, 68601 Uherské Hradiště a/nebo na pobočku (výdejní místo) na adrese Masarykovo náměstí 1232, 686 01 Uherské Hradiště společnosti Zásilkovna s.r.o., IČO: 28408306, sídlem: Českomoravská 2408/1a, Libeň, 190 00 Praha 9, a/nebo jinou pobočku dle dohody s Prodávajícím. Zboží musí být vráceno v původním stavu – zejména náramky a náhrdelníky musí být umístěny v eko obálce nebo krabičce a zabaleny nejlépe do bublinkové obálky.
5. V případě odstoupení od Kupní smlouvy dle čl. 6.2. Obchodních podmínek vrátí Prodávající peněžní prostředky přijaté od Kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od Kupní smlouvy Kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od Kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté Kupujícím již při vrácení zboží Kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím Kupující bude souhlasit a nevzniknou tím Kupujícímu další náklady. Odstoupí-li Kupující od Kupní smlouvy, Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu dříve, než Prodávající obdrží zboží, nebo než mu Kupující prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.
6. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je Prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku Kupujícího na vrácení kupní ceny.
7. V případech, kdy má Kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 Občanského zákoníku právo od Kupní smlouvy odstoupit, je Prodávající také oprávněn kdykoliv od Kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží Kupujícím. V takovém případě̌ vrátí Prodávající Kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený Kupujícím.
8. Je-li společně se zbožím poskytnut Kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od Kupní smlouvy Kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a Kupující je povinen spolu se zbožím Prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
- PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
1. V případě̌, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku Kupujícího, nese Kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
2. Je-li Prodávající podle Kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené Kupujícím v objednávce, je Kupující povinen převzít zboží při dodání.
3. V případě, že je z důvodů na straně̌ Kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v Objednávce, je Kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
4. Při převzetí zboží od přepravce je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě̌ jakýchkoliv závad toto neprodleně̌ oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí Kupující zásilku od přepravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva Kupujícího z odpovědnosti za vady zboží a další práva Kupujícího vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
5. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky Prodávajícího, jsou-li Prodávajícím vydány.
- PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ (REKLAMACE)
1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledné̌ práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně̌ závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně̌ spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
2. Prodávající odpovídá Kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že věc:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
- je vhodná k účelu, pro který ji Kupující požaduje a s nímž Prodávající souhlasil, a
- je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití.
3. Prodávající odpovídá Kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
- je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
- věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může Kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže Prodávající prokáže, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření Kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,
- je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu a jiných pokynů k použití, které může Kupující rozumně očekávat, a
- věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Prodávající Kupujícímu poskytl před uzavřením Kupní smlouvy.
4. Ve výše uvedené souvislosti bere Kupující na vědomí, že:
a) právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil,
b) vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, a
c) vada věci nemusí být ze strany Prodávajícího uznána, pokud Kupující s věcí nakládal v rozporu s pokyny Prodávajícího pro užívání zboží (k tomu viz čl. 5. těchto Obchodních podmínek).
5. Ustanovení čl. 8.3 Obchodních podmínek se nepoužije v případě, že Prodávající Kupujícího před uzavřením Kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a Kupující s tím při uzavírání Kupní smlouvy výslovně souhlasil.
6. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
7. Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Má-li být plněno po dobu delší dvou let, má Kupující právo z vady, která se vyskytne nebo projeví v této době. Vytkl-li Kupující Prodávajícímu vadu oprávněně, doba pro vytčení vady věci neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže věc užívat.
8. Má-li věc vadu, může Kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
9. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím Kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který Kupující věc koupil. K odstranění vady převezme Prodávající věc na vlastní náklady. V takových případech Kupující zašle zboží ČESKOU POŠTOU DOPORUČENĚ na adresu Prodávajícího: Klára Huťková, V Trpínkách 565, 68601 Uherské Hradiště a/nebo na pobočku (výdejní místo) na adrese Masarykovo náměstí 1232, 686 01 Uherské Hradiště, společnosti Zásilkovna s.r.o., IČO: 28408306, sídlem: Českomoravská 2408/1a, Libeň, 190 00 Praha 9, a/nebo jinou pobočku dle dohody s Prodávajícím. Zboží musí být zabaleno nejlépe do bublinkové obálky.
10. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Kupní smlouvy, pokud:
- Prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s čl. 8.9. Obchodních podmínek,
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením Kupní smlouvy, nebo
- je z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Kupujícího.
11. Je-li vada věci nevýznamná, Kupující nemůže odstoupit od Kupní smlouvy (ve smyslu čl. 8.10 Obchodních podmínek); má se za to, že vada věci není nevýznamná. Odstoupí-li Kupující od Kupní smlouvy, Prodávající vrátí Kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu Kupující prokáže, že věc odeslal.
12. Vadu lze vytknout Prodávajícímu, u kterého věc byla koupena. Prodávající neurčuje jinou osobu k opravě vad zboží.
13. S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je Prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i ve svém sídle. Prodávající je povinen Kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy Kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje a kontaktní údaje Kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
14. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a Kupující o tom musí být informován nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
15. Po marném uplynutí lhůty podle čl. 8.14. Obchodních podmínek může Kupující od Kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
16. Prodávající je povinen vydat Kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
17. Práva z odpovědnosti za vady zboží může Kupující uplatnit zejména elektronickou poštou na info@sparkledesign.cz. V e-mailové zprávě Kupující co nejvíce popíše vadu zboží, uvede číslo objednávky, své jméno a příjmení a přiloží alespoň jednu fotografii.
18. Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však Kupující právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud Prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
19. Prodávající neposkytuje záruku za jakost.
- DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
2. Prodávající není ve vztahu ke Kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. n) Občanského zákoníku.
3. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje Prodávající prostřednictvím elektronické pošty. Stížnosti je možné zasílat na elektronickou adresu Prodávajícího. Informaci o vyřízení stížnosti Kupujícího zašle Prodávající na elektronickou adresu Kupujícího. Jiná pravidla vyřizování stížností nejsou Prodávajícím stanovena.
4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z Kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím z Kupní smlouvy.
5. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
6. Kupující se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
1. Ochrana osobních údajů Kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována v souladu s příslušnými právními předpisy, zejména nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen „GDPR“) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
2. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (např. při objednávce ve webovém rozhraní obchodu, při registraci, ve svém uživatelském účtu apod.) uvádět správně a pravdivě. Kupující má právo být informován o tom, jaké údaje o něm jsou evidovány, a je oprávněn tyto údaje měnit, případně písemně vyslovit nesouhlas s jejich zpracováváním. Osobní údaje Kupujícího nebudou Prodávajícím bez předchozího souhlasu Kupujícího předávány třetím osobám (kromě předávání osobních údajů za účelem plnění Kupní smlouvy). Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
3. Podrobnosti o rozsahu zpracovávaných údajů a účelu jejich zpracování jsou popsány v samostatném dokumentu Ochrana osobních údajů.
4. V případě, že by se Kupující domníval, že Prodávající provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu se zákonem a/nebo GDPR, může požádat Prodávajícího o vysvětlení nebo požadovat, aby Prodávající odstranil takto vzniklý stav. Zejména se může jednat o provedení opravy, doplnění nebo likvidaci osobních údajů. Je-li žádost Kupujícího podle předchozí věty shledána oprávněnou, Prodávající odstraní závadný stav bez zbytečného odkladu. Nevyhoví-li Prodávající žádosti, má Kupující právo obrátit se přímo na Úřad pro ochranu osobních údajů.
- DORUČOVÁNÍ
1. Kupujícímu může být doručováno na Elektronickou adresu Kupujícího.
- ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH ZPRÁV
1. Uzavřením Kupní smlouvy Kupující bere na vědomí, že Prodávající je dle zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů, oprávněn zasílat na sdělenou e-mailovou adresu Kupujícího a/nebo jinak registrovanou v uživatelském účtu Kupujícího obchodní sdělení. Kupující může souhlas se zpracováním osobních údajů pro marketingové účely kdykoliv odvolat pomocí odkazu uvedeného v každém takovém sdělení nebo prostřednictvím odpovědi na e-mailovou adresu, z níž obchodní sdělení obdržel.
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1. Prodávající je registrován u puncovního úřadu.
2. Pokud vztah založený Kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva Kupujícího, který je spotřebitelem vyplývající z obecně závazných právních předpisů̊.
3. Je-li některé ustanovení Obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.
4. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována Prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
5. Přílohu Obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od Kupní smlouvy.
6. Kontaktní údaje Prodávajícího: adresa sídla V Trpinkách 565, 68601 Uherské Hradiště, adresa elektronické pošty info@sparkledesign.cz, telefon 737537318. Prodávající neposkytuje jiný prostředek on-line komunikace.
V UHERSKÉM HRADIŠTI DNE 20. 1. 2023
Vzorový formulář pro odstoupení
Tento formulář vyplňte a vraťte, pouze pokud si přejete od smlouvy odstoupit ve smyslu ustanovení čl. 6.2. Obchodních podmínek, a to na e-mail:
Dne _________ jsem ve Vašem e-shopu učinil objednávku č. ___________ v hodnotě _____________ Kč. Tímto oznamuji, že odstupuj od kupní smlouvy o koupi tohoto zboží:
1.___________________________________ cena: ___________
2.___________________________________ cena: ___________
3.___________________________________ cena: ___________
4.___________________________________ cena: ___________
Objednané zboží jsem obdržel dne ___________.
Žádám Vás o poukázání kupní ceny ve výši _______________ a částky ___________ za poštovné na můj bankovní účet číslo ____________________.
Jméno spotřebitele:
Adresa spotřebitele:
V _______________ dne _______________
Podpis spotřebitele: